
Доброчесність
Що таке доброчесність?
Англійське слово «integrity» («доброчесність») походить від латинського «integer», що означає «цілий», «довершений». У нашому випадку це означає, що слова і вчинки є складниками одного цілого. Бути доброчесними — це бути послідовними: ми не лише говоримо, як правильно, а й діємо відповідно до переконань та етичних принципів, навіть коли ніхто не бачить. Отже, доброчесність — це також форма чесності, що українською чітко видно в самому цьому слові.
Академічна доброчесність
Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
Стаття 41 Закону України “Про освіту”
Порушенням академічної доброчесності вважається:
- академічний плагіат – оприлюднення (частково або повністю) наукових (творчих) результатів, отриманих іншими особами, як результатів власного дослідження (творчості) та/або відтворення опублікованих текстів (оприлюднених творів мистецтва) інших авторів без зазначення авторства;
- самоплагіат – оприлюднення (частково або повністю) власних раніше опублікованих наукових результатів як нових наукових результатів;
- фабрикація – вигадування даних чи фактів, що використовуються в освітньому процесі або наукових дослідженнях;
- фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу чи наукових досліджень;
- списування – виконання письмових робіт із залученням зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання;
- обман – надання завідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої (наукової, творчої) діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
- хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
- необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів освіти;
- надання здобувачам освіти під час проходження ними оцінювання результатів навчання допомоги чи створення перешкод, не передбачених умовами та/або процедурами проходження такого оцінювання;
- вплив у будь-якій формі (прохання, умовляння, вказівка, погроза, примушування тощо) на педагогічного (науково-педагогічного) працівника з метою здійснення ним необ’єктивного оцінювання результатів навчання.
Інформаційно-просвітницькі матеріали
- Збірник “Світлофор освітньої доброчесності”
- Презентація “Що таке академічна доброчесність?”
- Презентація “Академічна доброчесність у письмових роботах”
- Презентація “Розвиток навичок. Вибір професії та ЗВО”
- Робочий зошит “Виховуємо академічну доброчесність в школі”
- Методичні вказівки
- Тест “Ким ти станеш, коли виростеш?”
Курс “Уроки доброчесності” для учнів 3-4 класів (розроблений ГО “Смарт-освіта”:
- Посібник “Суспільна доброчесність. Як і коли навчати їй у початковій школі”
- Путівник для вчителя
- Путівник для учня: Частина 1, Частина 2
- Квест “Мандрівка містом доброчесності
- Листівки для кутка доброчесності
- Веб-сайт проєкту “Суспільна доброчесність”
Відеоматеріали
Мультфільми про доброчесність, які можна показати дітям:
- Містер Байдужий,
- Один маленький крок,
- Яке Різдво без любові?,
- Епізод “Сон” із мультфільму “Гілка оливи”,
- Епізод “Холод” із мультфільму “Гілка оливи”,
- Атака на почастунок,
- Правда чи брехня?,
- Фабрика манекенів – добро повертається,
- Мультфільм про хлопчика та песика,
- Балакуче курча,
- Парасолька,
- Піп,
- Рубато,
- Синці,
- Радісна історія.
Більше інформаційно-просвітницьких матеріалів
Соціальний педагог здійснює соціально-педагогічний патронаж.
Соціально-педагогічний патронаж у системі освіти сприяє взаємодії закладів освіти, сім’ї і суспільства у вихованні здобувачів освіти, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує профілактику та запобігання булінгу (цькуванню), надання консультативної допомоги батькам, психологічного супроводу здобувачів освіти, які постраждали від булінгу (цькування), стали його свідками або вчинили булінг (цькування).
Сторінка оновлена 15.12.2021 р.